TXM napędza obroty Grupy Redan

fot. www.txm.pl

O 7% do 47 mln zł zwiększyły się w marcu obroty Grupy Redan, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Głównym motorem wzrostu przychodów Grupy była sieć dyskontowa TXM textilmarket utrzymująca wysokie dynamiki rozwoju.

Narastająco w całym I kwartale br. sprzedaż Grupy Redan wyniosła 124 mln zł i była wyższa o 9% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec marca wyniosła 121,8 tys. m2, co oznacza wzrost o 11% w odniesieniu do marca 2015 r.

„Segment dyskontowy rozwija się bardzo dobrze. Potwierdzają to osiągane w każdym kolejnym miesiącu wysokie dynamiki przychodów. Wypracowany model biznesowy jest bardzo efektywny i zapewnia systematyczną poprawę osiąganych wyników” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA.

Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w marcu br. uzyskała 28 mln zł obrotów, czyli o 16% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od stycznia do marca br. przychody TXM textilmarket w ujęciu r./r. poprawiły się o 17% i wyniosły 71 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 359 sklepów własnych o łącznej powierzchni 79,7 tys. m2 i była o 16% większa niż na koniec marca 2015 r.

„W segmencie modowym oczekiwaliśmy lepszych wyników. Wprowadzona już do sklepów wiosenna kolekcja została dobrze przyjęta przez klientów, jednak bardzo konkurencyjne otoczenie wymuszało konieczność stosowania działań wspierających sprzedaż. W marcu dodatkowo zanotowaliśmy słabsze obroty na rynku rosyjskim, gdzie ze względu na konflikt transportowy mieliśmy kłopoty z dostarczeniem towarów” – dodał Bogusz Kruszyński. W efekcie w segmencie modowym marcowa  sprzedaż towarów sięgnęła 19 mln zł i była niższa o 5% niż w marcu poprzedniego roku. W ujęciu narastającym obroty w I kwartale br. wyniosły 52 mln zł i były na tym samym poziomie co w analogicznym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec marca 2016 r. miały łączną powierzchnię 42 tys. m2, czyli o 1% więcej niż w marcu 2015 r.

Data publikacji: 6.04.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP ogłasza nową strategię biznesową. Mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay

Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł LPP zamierza przeskalować swój… więcej »

Rynek:
Grupa CCC w Q4 2024: wzrost zysku operacyjnego i ponad 500 mln zł zysku EBITDA

Grupa CCC w Q4 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny… więcej »

Rynek:
LPP podsumowuje trzeci kwartał 2024 i zdradza plany na przyszły rok

Właściciel markek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay chwiali się mocną dwucyfrową dynamiką sprzedaży i rekordowymi wzrostami w… więcej »