Udany rok Esotiq & Henderson

Grupa  Esotiq & Henderson zanotowała w 2018 roku ok. 154 mln zł przychodów co oznacza wzrost o ok. 4 proc. rdr. Marża brutto ze sprzedaży w 2018 roku wzrosła o 2 punkty proc. w stosunku do 2017 r. i wyniosła ok. 64 proc.

Spółka zanotowała bardzo udaną końcówkę ub.r. Szacunkowa marża brutto na sprzedaży w grudniu 2018 r.  wyniosła około 68 proc. i była wyższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu 2017 r. Skonsolidowane przychody w grudniu ub. r. wyniosły ok. 16 mln zł, czyli o ok. 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

– Ubiegły rok oceniam jako udany dla grupy Esotiq & Henderson. Wyniki sprzedaży i uzyskana marża były satysfakcjonujące i zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami. Mieliśmy bardzo niezwykle udany okres przedświąteczny oraz dużo klientów zrobiło zakupy pomiędzy świętami a nowym rokiem. Dynamicznie rozwijała się sprzedaż przez internet, gdzie w samym tylko grudniu zanotowaliśmy 85-proc. wzrost przychodów rok do roku. Będziemy nadal inwestować w rozwój tego kanału, spodziewamy się tu dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży – powiedział Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Spółka współpracuje z Modehouse.de oraz sprzedaje swoje produkty poprzez liczne platformy polskie i zagraniczne. Posiada także własny sklep w 12 wersjach językowych. Narastająco w okresie styczeń – grudzień 2018 skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ok. 9,1 mln zł i były wyższe o ok. 55 proc. rdr.
Powierzchnia handlowa sklepów grupy na koniec grudnia 2018 r. wynosiła 17 873 m kw. i była większa o około 3 proc. niż rok wcześniej.

Data publikacji: 18.01.2019
Przeczytaj również

Rynek:
Paweł Broński, Strima: Pandemia może przynieść korzyści europejskim producentom odzieży

„Jeśli ceny frachtów morskich i trudności z rezerwacją kontenerów potrwają jeszcze rok, to marzenia ekologów o zrównoważonym… więcej »

Rynek:
ZPPM Lewiatan walczy o polskie firmy z branży mody

Pandemia to ogromne wyzwanie dla polskich przedsiębiorców. Jak zauważa w wywiadzie dla nas Bogusław Słaby, prezes zarządu Związku… więcej »

Rynek:
PIOT: W kryzysie należy inwestować w promocję marki

O tym, jak panedmia wpłynęła na polską branżę mody, na jakie wsparcie mogą liczyć firmy oraz na co przedsiębiorcy powinni postawić w… więcej »