Zalando bez śladu węglowego

Zalando zobowiązuje się do osiągnięcia zerowego śladu węglowego we wszystkich swoich operacjach – dostawach i zwrotach produktów, a także w obszarze opakowań. Firma dąży do tego, aby do 2023 roku nie używać w ogóle plastikowych opakowań jednorazowego użytku.

Zalando zobowiązuje się do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach. Proces ten obejmie wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania. Zobowiązanie Zalando jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem „do.MORE”, której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę. W ten sposób platforma wypełni cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem. W 2019 roku firma przestawiła się na w ponad 90% odnawialną energię we wszystkich swoich lokalizacjach. Emisje dwutlenku węgla, które nie zostaną wyeliminowane dzięki usprawnieniom z zakresu energii odnawialnej czy ekologicznych opcji dostaw, będą podlegały kompensacji począwszy od 2019 roku.

Do 2023 roku Zalando będzie projektować swoje opakowania w taki sposób, aby zminimalizować ilość odpadów, w szczególności eliminując tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Już teraz pudełka Zalando produkowane są w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, torby wysyłkowe w 80% z recyklingowanych tworzyw sztucznych, a opakowania na produkty kosmetyczne będą się składać w 100% z papieru pochodzącego z odzysku.

Również marka własna Zalando – ZIGN, do wiosny/lata 2020 roku w pełni zaangażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju, stając się flagową ‘zieloną’ marką firmy. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych. Wszystkie artykuły z kolekcji wiosna/lato 2020 będą opatrzone flagą zrównoważonego rozwoju na platformie Zalando.pl. Zalando oznacza produkty tym symbolem jeśli spełniają one jeden ze standardów środowiskowych firmy, które pokrywają normy społeczne, środowiskowe i dotyczące ochrony zwierząt. Kryteria Zalando są zgodne z międzynarodowymi standardami oraz najlepszymi branżowymi praktykami.

“Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu. Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości.” – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando.

Z misją bycia zrównoważoną platformą mody o pozytywnym oddziaływaniu na ludzi i planetę, firma zobowiązuje się do zmniejszenia wpływu na środowisko, poprawy samopoczucia konsumentów, jak również podejmowania bardziej przemyślanych wyborów. Między innymi celami Zalando, do 2023 roku, wprowadzi zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 milionów produktów. W 2019 roku firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.

“Ułatwiamy klientom robienie zakupów w sposób bardziej zrównoważony, współpracujemy z całą branżą, aby kształtować spójną, dobrze prosperującą przyszłość na rynku mody. W ten sposób robimy więcej, by cała branża mogła przysłużyć się dobru ludzi i planety.” – dodaje Kate Heiny, Director Corporate Responsibility & Sustainability w Zalando.

Data publikacji: 4.11.2019
Przeczytaj również

Rynek:
Esotiq & Henderson z rekordowymi zyskami w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku polski producent bielizny wypracował 14,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto (wzrost o 327 proc.… więcej »

Rynek:
CCC chce stać się omnikanałową platformą modową numer jeden
w Europie Środkowo-Wschodniej

Trzykrotny wzrost przychodów, dwucyfrowa rentowność, 60% udział kanału online w sprzedaży, nowe kategorie produktowe, wzrost zadowolenia… więcej »

Rynek:
Grupa CCC z najwyższą w historii sprzedażą kwartalną

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN (+41% rdr). Blisko… więcej »