Zalando poprawia rentowność i notuje wzrosty dzięki klubowi zakupowemu i partnerom

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, w pierwszym kwartale 2023 zanotowała wzrost sprzedaży brutto o 2,8% oraz przychodów o 2,3%. Firma osiągnęła próg rentowności na poziomie skorygowanego EBIT, w porównaniu do zeszłorocznych -52 milionów euro. Segment Offprice przyniósł 33% wzrost sprzedaży. Udział partnerów w GMV wzrósł do 39%, pokazując postęp w realizacji strategii platformy.

Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, wzrosty i poprawa rentowności była możliwa, dzięki popytowi na ofertę jej klubu zakupowego Lounge by Zalando oraz dzięki partnerom zwiększającym sprzedaż produktów modowych i kosmetycznych poprzez platformę firmy.

– Naszym celem jest nieustanne inspirowanie klientów poprzez jeszcze bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia zakupowe. Wierzymy, że innowacje odgrywają kluczową rolę w realizacji tego celu, a Zalando zawsze było wśród liderów postępu technologicznego. Od ostatnich kilku miesięcy testujemy pilotażowe rozwiązania w zakresie dopasowania rozmiaru, które pozwalają naszym klientom zobaczyć, jak niektóre rzeczy, takie jak np. dżinsy, wyglądają na ich wirtualnych awatarach. Ponadto, niedawno ogłosiliśmy wprowadzenie wersji beta asystenta mody opartego o ChatGPT, który umożliwi klientom zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą, co pomoże w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie Zalando. Polska, jak i cały region CEE, pozostają jednymi z kluczowych rynków dla Zalando, gdzie chcemy w dalszym ciągu inwestować i wzmacniać współpracę z lokalnymi markami – wyjaśnia Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando

Data publikacji: 5.05.2023
Przeczytaj również

Aktualności:
Dariusz Miłek wraca na stanowisko prezesa zarządu Grupy CCC

Dariusz Miłek, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy CCC, ponownie objął fotel prezesa zarządu, nadzorując dalszy rozwój marek… więcej »

Rynek:
LPP podsumowuje rok: 16 mld przychodu i ponad 1 mld zysku

Wydarzenia w Ukrainie i zakończenie działalności w Rosji były jednym z kluczowych determinantów zmian w strategii LPP realizowanej w 2022/2023 r/r,… więcej »

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson z rekordem przychodów w 2022 r.

Polski producent bielizny zamknął 2022 r. najwyższymi przychodami w historii, utrzymując marżę brutto na sprzedaży na poziomie 63%. Na… więcej »