Branża modowa zwiększa nakłady na reklamę

W pierwszej połowie 2015 roku branża odzieżowa wydała ponad 96 milinów złotych na promocję. To wzrost o 23% w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku – wynika z analizy największego niezależnego domu mediowego Codemedia.

W pierwszej połowie 2015 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, przeznaczając na promocję ponad 45 milionów (47% wszystkich wydatków). To niewielki, 4% wzrost w porówaniu z analogicznym okresem 2014 roku. 29% wydatków ponieśli producentci zegarków i biżuterii, przeznaczając na promocję łacznie ponad 27 milionów złotych. Kwota ta jest o 51% wyższa niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. Branża obuwnicza zainwestowała ponad 11 milionów (12%) zwiększając tym samym swoje wydatki o 26%. Firmy z kategorii okulary i soczewki zainwestowały ponad 8 milionów (9% ogółu) notując jednocześnie największy – 68% –  wzrost nakładów na promocję w porówaniu z pierwszą połową 2014 roku. Producenci wyrobów skórzanych i skóropodobnych w analizowanym okresie wydali nieco ponad 2 miliony (2%) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Wydatki z podziałem na kategorie

Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62% swoich budżetów marketingowych czyli ponad 60 milionów złotych. To wzrost o 41% w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet takich jak: Twój Styl, VIVA, Pani, a także tygodnikach lifestylowych – liderem w tym segmencie jest Flesz.

15% – ponad 14 milionów złotych – firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9% niższa niż w analogicznym okresie 2014 roku. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.

Ponad 8 milionów (8%) firmy z tej kategorii przeznaczyły na promocję w Internecie. W porównaniu z  2014 rokiem znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17% – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach: Wp.pl, Onet.pl i O2.pl. Zaraz za nimi uplasował się Pudelek.pl wyprzedzając Gazeta.pl.

8% budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 milionów. W tym przypadku widać niewielki – 8%  wzrost. Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.

Wydatki z podziałem na media_zmiana rok do roku

Według różnych statystyk Polacy się bogacą i przeznaczają więcej pieniędzy na dobra luksusowe. Potwierdzenie tego znajdujemy także w branży reklamowej. Zegarki i biżuteria, które możemy zaliczyć do kategorii dóbr luksusowych zanotowały znaczący wzrost inwestycji na promocję w porównaniu do analogicznego okresu z 2014 roku – komentuje Sławomir Kornicki, Członek Zarządu Codemedia.

Data publikacji: 21.10.2015
Przeczytaj również

Marketing:
Czy Covid-19 stworzył nowy rodzaj konsumentów? [raport]

Jak wynika z badania SAS, okres lockdownu spowodowanego pandemią Covid-19 znacząco wpłynął na nawyki konsumentów i ich relacje z firmami,… więcej »

Marketing:
Marka odzieży męskiej Pako Lorente promuje kolekcję dresów

Pako Lorente, polski brand kojarzony do tej pory z elegancką modą męską, wprowadza linię Casual Club – limitowaną serię… więcej »

Marketing:
Zalando sięgnęło po murale

Od początku września, w centrach wielkich miast: Warszawy, Wrocławia, Gdańska oraz Katowic można podziwiać ekologiczne, wielkoformatowe… więcej »