CDRL podsumowuje udany rok i zapowiada kontynuację rozwoju

fot. pl.coccodrillo.eu

Spółka CDRL podała wyniki sprzedaży w polskich sklepach –  w 2015 r. wzrosła ona o 15 proc. do 122,35 mln zł. W samym grudniu przychody właściciela marki Coccodrillo w polskich sklepach wyniosły 12,93 mln zł i były o 10 proc. wyższe od osiągniętych przed rokiem.

Spółka zanotowała też bardzo dobre wyniki sprzedaży internetowej. W grudniu wzrosła ona o 229 proc. do 985 tys. zł, a w całym roku o 45% – do 7,75 mln zł. Sprzedaż w internecie znacznie szybciej rosła w II połowie roku, po otwarciu nowej wersji sklepu coccodrillo.eu.

Na koniec 2015 r. CDRL miało ok. 450 sklepów – w ciągu tego roku ich liczba ma wzrosnąć do ok. 500. W planach firmy są nowe sklepy nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Czechach, Rumunii, czy Arabii Saudyjskiej. Bardzo ważny będzie też rozwój sprzedaży internetowej.

 „Rozwój sieci sklepów jest dla nas bardzo ważny, dlatego w przyszłym roku zwiększy się ona o ok. 50 placówek na całym świecie. Równocześnie cały czas prowadzimy optymalizację, renegocjujemy umowy najmu, czasem rezygnujemy z salonów, które gorzej się spisują i w ich miejsce otwieramy nowe – w lepszych lokalizacjach” – powiedział prezes Marek Dworczak.

 „Przemyślany rozwój sieci to część naszej strategii. Coraz ważniejsza staje się dla nas sprzedaż internetowa. Dzięki temu, że w połowie roku otworzyliśmy nową wersję sklepu coccodrillo.eu możemy obsługiwać sprawnie klientów, a także realizować nowe strategie sprzedażowe i organizować nowoczesne akcje promocyjne” – podkreślił wiceprezes Tomasz Przybyła.

Rosnąca sprzedaż w sieci oznacza nowe wyzwania logistyczne. Żeby im sprostać spółka rozbudowuje swoją bazę logistyczną, budując dwie hale magazynowe. Inwestycja warta ok. 15 mln zł będzie realizowana w 2016 i 2017 r. Spółka optymalizuje również produkcję, która częściowo jest przenoszona do krajów korzystających z zerowej stawki celnej.

Spółka, istniejąca na głównym rynku GPW od 28 października 2014 r., w ciągu trzech ostatnich kwartałów odnotowała skonsolidowane przychody na poziomie 132,41 mln zł wobec 117,75 mln zł w analogicznym okresie 2014 r., a zysk netto wzrósł o 9,49% do 10,81 mln zł. Bardzo dobra sytuacja finansowa CDRL pozwoliła jej w trakcie tego roku podzielić się z akcjonariuszami zyskiem za rok ubiegły. Walne Zgromadzenie przeznaczyło na ten cel  4,52  mln zł.

Data publikacji: 22.01.2016
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »