Grupa Esotiq & Henderson podwoiła e-sprzedaż

W 2020 r. polski producent bielizny odnotował 173,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Skonsolidowany zysk neto wyniósł 3,8 mln zł (-0,7 proc. r/r), natomiast EBITDA 22,7 mln zł (wzrost 4,7 proc. r/r). W okresie naznaczonym pandemią Grupa E&H skokowo zwiększyła sprzedaż w internecie. Przychody w kanale e-commerce wyniosły 33 mln zł (wzrost 97 proc. r/r), co jest najwyższym wynikiem w historii. Grupa zakończyła 2020 rok z rekordowym poziomem środków pieniężnych w kwocie 9,3 mln zł.

– Ubiegłoroczne wyniki, wypracowane w czasie pandemii, są potwierdzeniem stabilności biznesu, a zbliżony poziom przychodów oraz wyniku netto, w stosunku do 2019 r., jest dowodem na dojrzałość naszej organizacji. Grupa E&H w niezwykle wymagającym otoczeniu rynkowym potrafiła generować powtarzalne, rentowne wyniki. Marża brutto na sprzedaży osiągnęła poziom 61 proc. i była wyższa od poziomu z 2019 roku. Sytuacja finansowa Grupy pomimo ograniczeń w handlu jest bardzo dobra, poziom gotówki na koniec 2020 r. wyniósł rekordowe 9,3 mln zł. Pamiętajmy, że branża odzieżowa była jednym z tych sektorów gospodarki, które w okresie pandemii ucierpiały najmocniej – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Do skutecznego ograniczenia negatywnego wpływu pandemii COVID-19 na wyniki finansowe Spółki przyczyniły się: realizacja długoterminowej strategii rozwoju opartej na doskonaleniu oferty asortymentowej, rozbudowa sieci sprzedaży, a także efektywnie wdrożone działania reorganizacyjne – zabezpieczenie i dywersyfikacja łańcucha dostaw oraz optymalizacji wielkości zamówień i zapasów towarów.

– Ubiegły rok mimo wielu wyzwań był również okresem wielu szans i możliwości. Zdywersyfikowana i elastyczna sieć sprzedaży, w skład której wchodzą: sklepy własne, franczyzowe, hurt i multibrandy oraz kanał e-commerce szybko dostosowała się do rynku w czasie pandemii. Sprzedaż w intrenecie osiągnęła rekordowy poziom 33 mln zł. Kanał e-commerce, poza coraz istotniejszą funkcją sprzedażową, pełni również rolę efektywnego narzędzia marketingowego i komunikacyjnego w relacjach z klientkami. Coraz większą popularnością cieszy się nasza aplikacja brafittingowa – IDEALNE DOPASOWANIE®, z której w ubiegłym roku skorzystano ponad 70 tys. razy. Budowanie pozytywnej relacji z marką jest jednym z filarów naszej działalności. Na tym polu również odnieśliśmy w ubiegłym roku sukces – liczba Klientów ESOTIQ CLUB na koniec 2020 r. wynosiła ponad 1,16 mln uczestników, co oznacza ok. 16% przyrost r/r – podkreśla Adam Skrzypek.

Zarząd E&H z umiarkowanym optymizmem podchodzi do najbliższej przyszłości. – Informacja o ponownym otwarciu galerii handlowych jest dla nas oczywiście pozytywna – choćby z tego względu, że wszystkie salony własne E&H są zlokalizowane w centrach handlowych. Mimo że minione miesiące charakteryzowała bezprecedensowa zmienność i niepewność, nasze plany i ambicje pozostają niezmienne. Chcemy dalej rosnąć i rozwijać wszystkie kanały sprzedaży – zarówno tradycyjny przez otwarcie nowych salonów w atrakcyjnych lokalizacjach oraz inwestować w e-commerce – zapowiada Adam Skrzypek.

Na koniec 2020 r. Grupa posiadała 312 salonów, w tym w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19 405 m 2

Na poziomie jednostkowym w 2020 Esotiq & Henderson S.A wypracował 171,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,8 mln zł EBIT oraz 1,05 mln zł zysku netto

Data publikacji: 10.05.2021
Przeczytaj również

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »
Rynek:
Grupa CCC podsumowuje rok obrotowy 2020/21

Grupa CCC zakończyła rok obrotowy 2020/21 (uwzględniający styczeń’21) przychodami na poziomie 5,6 mld zł. Przedłużającym się… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »