Spółka LPP łapie wiatr w żagle

Mimo konieczności likwidacji marki Tallinder, problemów z niskimi marżami i słabszą kondycją Reserved, spółce LPP udało się zakończyć ubiegły rok z dobrymi wynikami. W tym roku firma zamierza zadebiutować na czterech nowych rynkach i uruchomić sklepy on-line w sześciu krajach.

W 2016 roku przychody firmy LPP, właściciela marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, przekroczyły 6 mld zł, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Marża brutto wyniosła niemal 49 proc. Aż o 118 proc. zwiększyły się w tym czasie przychody LPP ze sprzedaży internetowej. Znacząco, bo o 6 proc., wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych, natomiast sprzedaż na metr kwadratowy powierzchni zwiększyła się w ubiegłym roku aż o 8 proc.

W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W raportowanym okresie piąty raz z rzędu wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych – tym razem dodatnie wyniki odnotowała każda z pięciu marek. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowity obszar sieci handlowej do 921 tys. mkw. W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. – W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej – dodaje.
W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł.
Równocześnie konsekwentnie realizowany jest plan ekspansji na rynku niemieckim. Mimo, że obecność u naszych zachodnich sąsiadów nadal wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, LPP traktuje je jako długofalową inwestycję i widzi duży potencjał tego rynku. W IV kwartale 2016 roku Niemcy, w których spółka zarządza 16 salonami, były dla niej czwartym krajem pod względem wartości przychodów.

LPP SA istnieje od ponad 20 lat, zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek.

Data publikacji: 7.03.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje kolejny kwartał. Strategia spółki w czasie pandemii.

Sprzedaż LPP  (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w drugim kwartale roku obrotowego 2020/2021 była… więcej »

Rynek:
Prezes Esotiq & Henderson pełen optymizmu. Podwójny wzrost e-commerce.

W pierwszej połowie 2020 r. polski producent bielizny Esotiq & Henderson S.A wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze… więcej »

Rynek:
Perspektywy dla branży tekstylno-odzieżowej

Branża tekstylno-odzieżowa w Europie warta 205 mld EUR nie uniknęła szerokiego spadku gospodarczego, który wstrząsa światem od początku… więcej »