W świecie flory. Trendy wiosna–lato 2016, cz. 4

fot. Gucci

Czwarty trend na wiosnę–lato 2016 inspirowany jest naturą, lasami tropikalnymi oraz malarstwem prerafaelity Johna Everetta Millais’a. Oddaje doskonałą harmonię między człowiekiem a przyrodą. Odnajdziemy tu m.in. fascynacje wyglądem roślin i ich struktur widzianych w powiększeniu. 

Paleta kolorów utrzymana jest w barwach świata flory podkreślonych przez odcień mchu. Przeważają tu różne odcienie zieleni uzupełnione o rozbielony beż, fiolet, cyrankowy turkus, błękit, pomarańczową czerwień, kolor persymony i ciemnego brązu wpadającego w  fiolet.
Stylizacje składają się w głównej mierze z powiewnych szyfonowych sukienek i spódnic o długość maxi lub szerokich spodni palazzo zestawianych z bluzkami cami na ramiączkach spaghetti lub luźnymi koszulami o bufiastych rękawach. Powłóczystości sylwetce dodaje płaszcz szlafrokowy. Dominują luźne fasony, płynne linie i asymetria.
Fascynacja naturą daje się zauważyć w materiałach i wzorach, wśród których pojawiają się na przykład gadzia skóra, koronka imitująca strukturę liścia, dzianina w formie siatki, motywy palmowych liści, faktury zaczerpnięte z lasów deszczowych, obrazy spod mikroskopu (żyłki liści, struktura komórkowa) i haftowane kwiaty.

Alberta_Ferretti-Spring_16_212201584542

Alberta Ferretti

Felder_Felder-Spring_16_212201510530

Felder

Gucci-Spring_16_212201595315

Gucci

Guy_Laroche-Spring_16_21220158721

Guy Laroch

Versace-Spring_16_212201595339

Versace

 

Alexander_McQueen-Spring_16_21220158542

Alexander McQueen

Giambattista_Valli-Spring_16_21220151015

Giambattista Valli

źródło: Fashion Snoops

Fashion_Snoops_logo
Zapraszamy na szkolenia z trendów na wiosnę-lato 2017. Więcej informacji >>>

Data publikacji: 20.01.2016
Przeczytaj również

Moda:
Patrizia Aryton: Nowoczesna klasyka w miejskim stylu

Marka Patrizia Aryton swoją kolekcją kapsułową „Summer in the City” zabiera nas w wymarzoną podróż do Lizbony, udowadniając, że… więcej »

Moda:
Speed hiking - włącz wyższy bieg z Columbia Sportswear

Speed hiking to aktywność szczególnie cenna w dobie nieustannego braku czasu, kiedy to weekendowy wyjazd w góry staje się wyprawą na wagę… więcej »

Marketing:
Kappahl w kampanii „Denim Fit For You” przybliża proces produkcji dżinsów

Kappahl skupia się na przedstawieniu transparentności procesu produkcji dżinsów, dając klientom możliwość śledzenia pochodzenia i etapów… więcej »